Verslag 5 - Zuid Afrika - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sander Huisman - WaarBenJij.nu Verslag 5 - Zuid Afrika - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sander Huisman - WaarBenJij.nu

Verslag 5 - Zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Sander

31 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Randburg

Het 5e en voorlopig laatste verslag!

Als het in Nederland een vrije dag is, hebben wij dat automatisch ook. Dus ook op Hemelvaart. Ik had besloten om mee te gaan op Safari met Thoas, Eline & Rik. Het was maar 2/3 uur rijden, maar moest wel 5uur op. We kwamen mooi op tijd aan en hebben van 8.00 tot 18.00 een hele mooie tocht gemaakt door diepe kuilen, hoge bergen, mooie kiekjes, en natuurlijk waar je voor komt, de wilde dieren.

Ik heb er al een paar gamedrives opzitten van 2 jaar geleden, maar elke Safari is anders. Je moet puur geluk hebben en dat hadden we gelukkig. Alles zat mee. De dag, het weer, de rust, en de dieren die we gespot hebben, waaronder het luipaard! (en waarschijnlijk de cheetah maar daarover zo meer)

De dag begon koud maar werd al snel verwarmd door de vroege zon. We zijn gewoon met de auto het park ingereden, wat maar 65 rand was. Het begon met een Gnoe. Niet heel speciaal maar een paar minuten later schoot er een jakhals voorbij. Daarna wat impala's, wrattezwijntjes, kudu's, steen en springbokken, en op wat verre afstand een leeuw, maar het begon pas echt leuk te worden toen ik waarschijnlijk mijn lievelingsdier had gespot. 100% zeker weten doe ik het niet, ik zag in 2 flitsen een kop van een katachtige, maar of het de cheetah (jachtluipaard) of luipaard was, gaan we nooit zeker weten Ikzelf dacht het luidpaard (door de staart die ik nog snel zag) andere die 'm nog korter zagen, dachten een cheetah omdat z'n kop niet heel groot was, maar het blijft een misterie! (Ik hoop dat het de cheetah was, want dan heb ik alle dieren gezien in maar 4 safari-tours) We probeerden 'm nog te zoeken, maar dat is best kansloos :) Hij kon letterlijk en figuurlijk de boom in.

Daarna nog wat mooie vogels ontdekt, nijlpaarden, neushoorns, olifanten en tot vervelends toe, gnoes.. De zon ging onderhand onder en we reden een beetje richting uitgang, tot er gewoon een fcking luipaard een paar meter voor ons lag te bedenken hoe hij een gnoe zou killen aan de andere kant van de weg. We konden echt een half uur genieten van het prachtdier, wat aan het sluipen was, met zn schutkleur tussen de sprieten. Het dier kwam steeds dichter op ons af, dus deden we maar, just for safety.. de raampjes van de auto dicht. We zagen m loeren, net over de sprieten, dat is zo'n mooi gezicht! Je zag 'm gewoon denken, en een paar seconden later schoot hij overeind na een paar stappen gezet te hebben, en viel de kudde met zo'n 15 gnoes aan. Je hoorde dt alle gnoes in paniek waren, en dan pas realiseer je hoe echt het is. Het luipaard had mis gegrepen, maar ík had dit voor geen goud willen missen! Zo'n moment vergeet je nooit meer Wat is dat dier een baas :)

Wel raar, om daarna dan weer voor een dag te werken, maar ik had weer iets om naar uit te kijken. Bioscoopje met daarvoor nog wat eten op Mandela Square. De film waar we eerst heen zouden gaan zat behoorlijk vol, dus is onze keuse op 1000000 ways to die in the West gevallen. Soort scary-movie humor met een western tintje, erg lachen!

Zaterdag wat uitgeslapen, Catching Fire gekeken, en een serie. Verder gefitnest en een groot deel van de kleren in de koffer gestopt, zodat ik die zondag bij mijn nieuwe adres kan droppen. Maar voor het zover is, eerst even bij vrienden langs om een, hopelijk, lekkere pot voetbal te kijken!

Hup Holland Hup!

  • 31 Mei 2014 - 20:17

    Linda:

    Hoezo, voorlopig laatste verslag???? Weet je wel hoe ik geniet van jouw verhalen? Man het lijkt wel of je verslaggever bent in een heuse natuurfilm! Wat doe je dat goed! En natuurlijk willen we allemaal weten hoe het straks in je nieuwe woonruimte met je gaat. Of het bevalt, of je leuke roomies hebt en al je verdere belevenissen daar! Dus.......niks laatste verslag! :-) Ik hoop dat je kunt genieten van een lekker potje voetbal en ik wens je veel succes met de verhuizing morgen. Noud is lekker thuis, dus de kersverse ouders kunnen genieten van hun mannetje!

    Liefs van mam -xxx-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 885
Totaal aantal bezoekers 3579

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn avontuur in Zuid-Afrika (Johannesburg)

Landen bezocht: