2e reisverslag Zuid-Afrika - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sander Huisman - WaarBenJij.nu 2e reisverslag Zuid-Afrika - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sander Huisman - WaarBenJij.nu

2e reisverslag Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Sander

15 April 2014 | Zuid-Afrika, Randburg

Tijd voor een tweede verslagje vanuit het mooie Zuid-Afrika!
Nu er inmiddels een maand te zitten, kan ik wel zeggen dat ik gesetteld ben in het land. Qua huisjes nog steeds niet maar dat is een ander verhaal.

Ik zit nu 2 weken echt aan de lijn, met ABN-AMRO collega's, en ik moet zeggen, het is erg leuk! Soms wat saai, omdat je niet veel calls krijgt, maar ik ben nu met een HTML/CSS cursus bezig van 840 pagina's, dus daar ben ik nog wel ff zoet mee. We kunnen snel doorstromen naar iets meer ICT gericht werk, maar dan heb ik ook weinig tot geen tijd meer voor de cursus, en die wil ik toch wel graag afmaken. (en daarna nog wel meer)

Na een maand huizen zoeken zit ik nog steeds in het @#$%! guesthouse. Inmiddels zijn de meeste al weg, wat erg jammer is want het was altijd super gezellig met hun erbij. Je denkt steeds dat je zover bent om te tekenen, maar dan krijg je weer een of andere wazige reden dat we er toch niet inkunnen. (studenten? liever gezin erin.. het bod gaat omhoog.. ze reageren niet meer etc..)

Naast dat zijn er ook leuke dingen. Zo zijn we een week geleden naar de bioscoop geweest. Ook dat is wat anders dan in Nederland. Je heb heb je 12 zalen daar, en je raad het al. We zaten in de verkeerde zaal... ''You are sitting in our seats'' Oops.. Heel duidelijk was het ook niet, maar we waren nog op tijd voor de juiste zaal. Captain America 2 gekeken (heb deel 1 nog niet eens gezien maar was puur voor de belevenis) Zo was een 3d film maar 5euro.

Maar zo heb ik ook een duur maar geslaagd weekend deze week gehad.
We zijn vrijdag na het werk naar de Karnivoor geweest. Echt iets voor mij (nót) maar heb alles geprobeerd! We begonnen met een rode bonensoep, gevolgd door wat zoet brood met zoute boter, en daarna begon het 'feest'. 'Spareribs > pork > lam > eland > kippenlever > krokodil > impala' met wat sausjes die niemand aangeraakt heeft. Daarna nog een lekker toetje, chocolademouse met een lekkere aardbei bovenop. Daarna door naar de Ierse pub, nog wat gedronken, maar ze gaan hier al half 2 dicht.

Zaterdag zijn we de dag begonnen met een leeuwenpark, waar we jonge leeuwtjes mochten zien,aaien,mee spelen. De leeuwtjes waren natuurlijk heel leuk en schattig, maar verder stelde het geen zak voor. Daar wat lekkers gegeten (en een springbokkie) en savonds naar Monte Casino geweest. Heeel awesome! Heel leuk aangekleed (lijkt net of je buiten bent) je hebt alleen meer het gevoel dat je in Rome bent maar goed. Genoeg te doen! We hebben eerst lekker gegeten, en daarna kwamen op het idee om te gaan bowlen. Je betaalt er per game ipv uur dus dat was goed gereged. Gewoon 1 game gedaan, en daarna richting een
cocktailbar. Daar een sexonthebeach op, gevolgd met (wat ik beloofd had) 6 verschillende shotjes. 'blowjob > springbokkie > kungfu panda > exorsist > african dream > b52'. Daarna gingen we het nachtleven in.
Hoe kan je dat beter vieren dan in een nightclub? Als enige blanken zijn we naar binnen gegaan, en hebben we daar tot 4uur lekker naar muziek
geluisterd. Toen hebben we een taxi naar huis genomen, maar we hadden erg trek in iets, en wat is er 24/7 open? Dus wij naar de McDonalds (voor de 1e keer in een maand) en daar nog wat ruzie gehad met de auto achter ons, omdat we te lang deden over de bestelling. Dacht dat dat in zuid-afrika niet echt uitmaakte.. Toen gelijk naar bed gegaan, want er stond nog een leuke, dure dag te wachten.

Zondag rond 11uur op, auto gehuurd en richting het Cheetah Park. We mochten op de foto met een volwasse cheetah(jachtluipaard) en daarna gingen we op 'safari'. Het was een soort van opvang, maar hebben toch wat leuke/bijzondere dieren gezien. 'honey badgers > serval > karakas > wild dog > gieren > bruine hyena > struisvogel > en last but zeker not least, het jachtluipaard. Het was iig het geld waard. Het weekend mooi afgesloten met een braai :D

Door al deze leuke dingen moet ik wel opletten met het geld nu 2 weken lang, want het gaat erg hard! En dan moet je deze week ook nog dat minder prettige guesthouse betalen. Maar opzich moet dat weekend wel goedkomen. Het is 4 dagen (goeie vrijdag vrij en maandag) maar daar kom ik wel doorheen (series/films/games)

Oh en het wifi is hier dramatisch :(

• 15 April 2014 - 19:48

Linda:

Hey San, weer genoten van je verslag! Zo leuk dat je ons alles mee laat beleven. Heb wel zorg om het feit dat je nog steeds geen huis hebt. Hoop elke dag op een goed bericht wat dat betreft....Pas dan kan ik volop van je verhalen mee genieten. Wat SUPER goed dat je een cursus aan het volgen bent! Goed bezig hoor! :-)
    Hier is alles goed. Pap is weer een doek aan het schilderen voor Hotel Millings Centrum en heeft veel plezier bij jouw sportschool. Hij gaat er elke woensdag naar toe. We zijn inmiddels ook naar de tandarts geweest....Jaja......allebei geen gaatjes! :D Zaterdag komen tante Carla en Ome Rob eten en zondag ( 1e Paasdag) gaan we gourmetten met Michiel en Eline. De zwangerschap verloopt nog steeds niet lekker soepel en Michiel zit niet zo lekker in zijn vel, maar we slepen hem er wel doorheen! :-) En jij bent bijna jarig!!!! Ik hoop toch echt dat je tegen die tijd een leuk huisje gevonden hebt.......Je bent op een zondag jarig, dus je kunt het gezellig gaan vieren daar! Nou lieverd, ik zal je verslag doorsturen naar opi, die vraagt steeds hoe het met je gaat :-)

Heel veel liefs van pap en mam xxx

• 15 April 2014 - 20:25

Eline:

Heej San :)

Blij om te horen dat je het zo naar je zin hebt :)
    Als ik je verhalen zo lees, ben ik echt geneigd om het eerste beste vliegtuig naar afrika te pakken!
    Raak er helemaal enthousiast van behalve de cocktails ennuh al die vreemde beesten die jij tegenwoordig eet :p
    Ik hoop dat jullie nu echt snel een huisje vinden en daar geen zorgen meer over hieven te hebben.
    Hier gaat het op en af maar daar heeft je moeder al wat over verteld.
    Jouw kleine neefje is inmiddels volgens de echo van gisteren om en nabij de twee kilo dus dat word al een lekker klein propje :)
    Lieve San ik kijk nu alweer uit naar je volgende verslag!

Tot snel! Michiel, Eline en Billy

(Waarom we hem nu Billy noemen haha zal je je wel afvragen maar meneer duwt demhele dag met zijn billen tegen mijn maag aan :P je kan zijn billen ook echt vastpakken haha)

• 19 April 2014 - 14:17

Carla Jansen-Huisman:

Hoi Sander,

Super leuk om te lezen wat je allmaal meemaakt daar in het verre Afrika.
    Mocht je de ICT onverhoopt toch niet zien zitten, dan kun je altijd nog als schrijver aan de bak. Je hebt nl. een buitengewoon amusante manier van schrijven, leuk om te lezen.
    Hopelijk loop je snel tgen een juiste woning aan, is dan weer een zorg minder.
    En wat de alcohol betreft.........................
    We nemen er samen een paar op wanneer je weer in Holland bent.

Groetjes ome Rob en tante Carla