4e verslag Joburg - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sander Huisman - WaarBenJij.nu 4e verslag Joburg - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sander Huisman - WaarBenJij.nu

4e verslag Joburg

Blijf op de hoogte en volg Sander

23 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Randburg

Het 4e verslag alweer..

En ook waarschijnlijk de laatste die in het Gueshouse getypt is. Ik heb namelijk een kamer :)

Ik had in het begin van de maand nog een erg lastige keuze die ik moest maken. We hadden namelijk een mooi huisje gezien, wat erg goedkoop was, alleen wat ver weg. Alles zat in de buurt, en het grootste voordeel was, dat het circa 20min lopen zou zijn van de nieuwe locatie van IBM.

Het nadenken begon vorig weekend. Ik wilde wat meer duidelijkheid over de verhuizing van het werk, dus heb ik een gesprek gehad met mijn teamleader. Deze vertelt me dat het nog wel even kan duren, en dat het niet voor December plaats zal vinden. Genoeg reden om er nog eens goed over na te denken op dat moment. Dat zou betekenen dat ik alsnog bijna een half jaar door 't openbaar vervoer moet (en dat wil je hier niet) Na 2 dagen erover nagedacht te hebben, heb ik besloten om het huis toch niet te nemen. Het lullige was dat er die zondag getekend kon worden. Maar ik heb voor mezelf gekozen, wat iedereen ook aanraadden.

En dat was de juiste beslissing, want ik heb binnenkort een kamer! 15min lopen van werk, dicht bij de mall, en ook chill, dicht bij de gym. Heb er erg veel zin in, m'n roomie is iig al super relaxt.

Qua ondernemingen heb ik niet heel veel gedaan. Naar een festival geweest (DRUM beat) wat erg gezellig was. Niet echt mijn muzieksmaak maar was toch erg lachen. Het was in Soweto dus je moest uitkijken waar je liep of tegen wie je praatte maar had toen ik naar bed ging mijn telefoon en portemonnee nog. Sommige besloten nog naar 't newscafe te gaan maar 3 kwamen zonder telefoon of portemonnee terug.

Op werk gaat ook alles nog prima. Heb t nog steeds naar mijn zin daar met de collega's op de desk, maar ook met de collega's aan de telefoon, met hun verschillende problemen. Tegenover UPC heb je meestal leuke mensen aan de lijn, die ook wel in zijn voor een babbeltje (als t probleem maar wordt opgelost natuurlijk) Vrijdag hadden we nog een 'randoefening'. Tussen aanhalingstekens, want zoveel stelde het niet voor :) Ik ben nu bijna op de helft van mijn contract, en is nog steeds een beetje heel veel onduidelijkheid over wat de toekomst brengt.

Mijn contract loopt 8 september af. Ik kan dan een nieuw contract tekenen ofzo maar dat is gelijk een 5jarig contract, wat opnieuw ingaat per de datum dat je tekent. Dus ik heb de keuze, om in september een ciao uit te delen, of vanaf de dag van tekenen, nog een jaar te blijven. (als je dan eerder weg wilt, moet je een boete of iets betalen) Allemaal nog heel erg vaag allemaal, en behoorlijk jammer dat het zo gaat, mja :)

Zaterdag lekker uitgeslapen, naar wasserette geweest, bed verschoont etc.. En ik had van de week met het tondeuse me haren gemillimeterd, (zonder spiegel) FAIL.. Dus ben ik 'smiddags maar naar de ZuidAfrikaanse kapper gegaan! Verder erg verheugd op Barca en 't Nederlands elftal, maar hadden de hele dag geen internet in dat Guesthouse.... Dan ga je maar douchen denk je.. hebben ze er een timer opgezet of iets, dus koud water.. Dan maar series kijken :D

Zondag weer uitslapen, en dan kom je tot de verbazing dat er nog steeds geen wifi is... Daar gaat het lekker "ff lekker Skypen met de familie, aangezien het familiedag is!"

Het weer in Nederland is nu een beetje gelijk aan Zuid-Afrika, alleen zijn de avonden/nachten een stuk minder hier op moment. Winter is coming!

En daar sluit ik ook de dag mee af, met een episode van Game of Thrones.

  • 23 Mei 2014 - 20:51

    Linda Huisman:

    Hey San, superleuk verslag weer!!! Dat van die Afrikaanse kapper had je nog niet verteld :-) Is dat bevallen?
    Heel fijn dat je werk zo goed bevalt! Ik weet nog goed hoe je elke dag baalde om naar UPC te gaan. Scheelt natuurlijk dat je nu geen boze mensen aan de lijn krijgt. Omdat je met zoveel plezier naar je werk gaat hoop ik echt dat je nog een poosje daar kunt blijven zonder vervelende consequenties! Jammer dat ze de hele boel ineens veranderd hebben. Wel hartstikke fijn dat je dagen in het guesthouse bijna voorbij zijn. Ik hoop dat je een fijne tijd krijgt in je nieuwe onderkomen met een gezellige "roomie". We gaan dit weekend het nieuwe contract samen met jou bekijken en hopelijk komen we eruit. Veel plezier daar en heel veel liefs van pap en mam! xxx Love you! <3

  • 23 Mei 2014 - 23:43

    Tante Carla:

    Hoi Sander,

    Bedankt voor je alweer leuke verslag. Zijn we weer helemaal up to date.
    Fijn dat je eindelijk een huis hebt gevonden met een leuke roomie.
    Hier alles oké. Momenteel muziek vanaf het sportveld, volleybalweekend!!
    Het weer hier is nog wat afwisselend. Vanavond nog te koud om buiten te zitten.
    Hou je haaks daar en als je lang genoeg blijft zie je me wel een keer verschijnen!!
    Groetjes, ook van ome Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 3574

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn avontuur in Zuid-Afrika (Johannesburg)

Landen bezocht: