3e verslag Joburg! - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sander Huisman - WaarBenJij.nu 3e verslag Joburg! - Reisverslag uit Randburg, Zuid-Afrika van Sander Huisman - WaarBenJij.nu

3e verslag Joburg!

Blijf op de hoogte en volg Sander

28 April 2014 | Zuid-Afrika, Randburg

Bijna 2 maanden in Johannesburg. De tijd vliegt echt voorbij! Maar het kan niet altijd zonneschijn zijn, vandaar een iets wat minder leuk verslag.

We zijn nu toch wel tot de besluiting gekomen dat het salaris wat we verdienen wat te weinig is. Het werk zit in Sandton, wat eigenlijk een 2e Europa is. In principe betaal je dus íéts minder voor eten/drinken
maar verdien je ook zeker de helft minder.

Verder is het zeer frustrerend dat we al onze collega's van hetzelfde guesthouse zien vertrekken naar een chill plekje dicht bij werk, terwijl wij nog in Randburg zitten. In Randburg zijn veel dingen goedkoper maar als je daar met zn 2'en nog maar zit, is het zeer onhandig, met bijv leuke dingen doen met andere, vanwege de afstand. Zelfs de nieuwe hires hebben al een huisje.... Ik heb op werk vaak genoeg gezegd dat we nog aan het zoeken waren en graag hulp wilden erbij, en opeens zijn 2 andere ons voor. Woensdag heb ik iig een gesprek met m'n teamleader (gewoon van hoe het gaat op werk) en zal ik dit gaan bespreken. Als dít namelijk langer duurt, ga je snel denken over een terugkeer naar Nederland, en dat zou zonde zijn.

Deze week is wel heel snel voorbij gegaan! Ik zit nu in een training (PC/printer) om van saaie password resets naar uitdagender werk te gaan. Erg jammer, aangezien ik nog met me cursus bezig ben, omdat je bij password resets vaak niks te doen had, en ik aan de slag kon aan HTML/CSS, is dat bij de volgende 'lijn' wel wat anders. Hier gaat het om het toevoegen/deleten/rechten verlenen aan gebruikers, mapsharing en troubleshooten van netwerk/printer problemen. Zaken die ik eerder op een stage ook heb gedaan (ActiveDirectory,Regedit etc) Leuke training, leuke trainer, alleen omdat het toch wel erg veel is, ga je sommige dingen weer vergeten of door elkaar halen.

Woensdag begonnen met de training, en maandag gaan we het laatste onderdeel behandelen, alles over printers. Vrijdag na het werk was ik uitgenodigd bij collega's thuis, wat een zuipavond zou worden. Ik wist dat zaterdag een erg leuke avond zou worden. Heineken Holland House. Met andere woorden, Nederlandse frikandellen, bitterballen, Nederlandse muziek en heel veel Nederlanders. (Dit wordt ook gebruikt voor het WK voetbal over een paar maanden)

Toch ben ik vrijdagavond naar het 'studentenhuis' geweest (zo wordt het genoemd op het werk) Ze begonnen gelijk te mexen (lees; sick drankspel) en ik dacht, laat ik eens meedoen. Erg gelachen en was super gezellig, maar als je niet veel geluk hebt, heb je na een halfuur al 15 shotjes op.
Dit keer hadden we een soort hete fireball likeur, en Licor Cuarenta Y Tres, en tussendoor genoeg wijn. Dit was ook de 1e keer dat ik het er niet goed vanaf heb gebracht :) Ik was van plan niet te lang te blijven, maar ik
eindigde in slaap op de bank. De zaterdag erna voelde ik me echt naar de klote. Als ik m'n hoofd optilde ging alles draaien. En nu haat ik mezelf omdat ik me dus niet goed genoeg voelde om naar de King'sNight te gaan. Dat heeft een geweldig feest moeten zijn, en een verjaardag om nooit meer te vergeten, aangezien ik dan 00.00uur jarig zou zijn geweest met allemaal dronken mensen om me heen.

Het heeft niet zo mogen zijn helaas, maar ik kon wel nuchter m'n verjaardags dag in. Begin van de middag weer huisje wezen kijken (jaja!)
Dat bleek hélemaal niks te zijn :) Iig had ik alsnog een super leuke middag. 2 collega's/vrienden kwamen ons ophalen met de auto en zijn naar de Pick&Pay geweest om wat eten,drinken in te slaan voor de middag/avond. Lekker toastjes met gerookte zalm, chocoladetaart en een braai!
We kwamen op het briljante idee om te gaan midgetgolfen. En dat was een geslaagde actie. Het lag in een erg mooie locatie, met leuke beekjes etc.

Echter krijg je honger van al die concurrenten-strijd! We hebben daarom lekker gebraaid van alle boodschappen die we gedaan hebben, en als toetje heerlijke aardbeien. Wat wil je nog meer? Slagroom.. maar die hadden we helaas niet gekocht. Zo heb ik iig een erg leuke verjaardag gehad. Bedankt Thoas, Eline en Luuk!

(Ik vind t jammer dat ik niet de verjaardag in Nederland kan vieren, met het huis vol familie/vrienden.. maar je verjaardag vieren in
Afrika, is ook erg bijzonder!)

Ondanks behoorlijk wat tegenslagen deze periode, vind ik het nog steeds erg leuk hier. Maar de tegenslagen moeten snel stoppen, anders is een vlucht zo geboekt! ;)

  • 28 April 2014 - 21:29

    Amanda:

    Heey san. Leuk om weer je verslag te lezen. Wel balen dat alles een beetje tegen zit. Hopen dat jullie ook snel een huisje vinden! Maar verder dus flink aan het genieten van de braai en de drankjes dus! Mooi dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Dat kunnen niet veel mensen zeggen, een verjaardag in afrika. Veel plezier en succes nog en tot je volgende verslag!! Groetjes dominique en amanda

  • 29 April 2014 - 08:38

    Linda Huisman:

    Weer een superleuk verslag jongen! Ondanks dat het niet zo positief is als de vorige.....Maar ja, that's life! Het leven gaat niet altijd zoals je graag zou willen, maar het zijn wel allemaal leermomenten en je wordt er alleen maar sterker door! Je doet daar heel veel levenservaring op en dat is toch wel even iets anders dan dat je hier op je kamer de hele dag zat te gamen, toch? Nu leer je mensen kennen, en je leert voor jezelf op te komen! En je hebt ook nog eens een leuke job en je volgt een interessante cursus! Wij blijven hopen dat jullie snel een huisje naar jullie zin vinden en zoeken zelfs mee vanuit Millingen :-) Spreek je snel, heel veel liefs van pap en mam xxx <3

  • 29 April 2014 - 11:02

    Sven:

    Mexxen: het spel zonder grenzen waar je deze kan leren kennen. ;)

  • 01 Mei 2014 - 14:14

    Carla Jansen:

    Hoi Sander,

    Heb je verslag weer met veel plezier gelezen en zie steeds meer uit naar die dag dat wij samen eens flink aan de borrel gaan!!!!
    Moet toch niet zo zijn dat JIJ me eruit gaat drinken!!
    Hopelijk heb je gisteren een goed gesprek gehad en kunnen ze vanuit je werk wat betekenen wat een huis betreft. Moed houden, komt vast goed. Misschien heb je straks wel het mooiste huis van allemaal.
    Geniet lekker van je tijd daar in verweggistan.
    Dikke knuffel van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sander

Actief sinds 22 Maart 2014
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 3570

Voorgaande reizen:

10 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn avontuur in Zuid-Afrika (Johannesburg)

Landen bezocht: